Polityka prywatności dla strony badaniaopen.pl

1. Postanowienia ogólne

1.1. Celem niniejszego dokumentu jest przedstawienie zasad, na jakich chroniona jest prywatność i dane osobowe osób („Użytkowników”) odwiedzających stronę internetową pod adresem https://badaniaopen.pl („Strona”).

1.2. Dane Osobowe Użytkowników są gromadzone i przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO”).

1.3. Administratorem danych osobowych Użytkowników strony badaniaopen.pl, którzy dokonują rejestracji na stronie jest Ośrodek Profilaktyki i Epidemiologii Nowotworów im. Aliny Pienkowskiej z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kazimierza Wielkiego 24/26 (Administrator, nr KRS 0000530819, nr NIP 7831708018, nr REGON 631255600, „Administrator”, „OPEN”, „my”).

1.4. Z Administratorem można się skontaktować za pomocą poczty elektronicznej przesłanej na adres osrodek@open.poznan.pl, lub telefonicznie pod numerem telefonu 61 85 18 627.

1.5. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych („IOD”) z którym można się skontaktować pod adresem poczty elektronicznej wojtys.piotr@open.poznan.pl.

2. Rodzaje przetwarzanych danych oraz cele i sposoby przetwarzania.

2.1. Odwiedziny na Stronie

Podczas odwiedzin na naszej stronie internetowej na nasz serwer przesyłane są informacje, które są automatycznie rejestrowane. Informacje te obejmują adres IP, rodzaj i nazwę urządzenia, datę i czas odwiedzin naszej Strony, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym. Dane te nie są powiązane z konkretną osobą fizyczną. Są one przez nas wykorzystywane w celu diagnozowania problemów związanych z funkcjonowaniem Serwisu i analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa, zarządzania Stroną jak również w celu prowadzenia statystyk, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora, stanowiący jednocześnie podstawę prawną przetwarzania danych w tym celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane zgromadzone w celu zapewnienia technicznej możliwości korzystania oraz poprawnego wyświetlania strony usuwane są w momencie zakończenia sesji przeglądarki.

Udostępnienie wyżej wskazanych danych nie jest objęte wymogami ustawowymi lub umownymi. Dane te są jednak niezbędne dla zapewnienia funkcjonowania strony. Konsekwencją ich nieudostępnienia może być brak możliwości korzystania ze Strony bądź z niektórych jej funkcjonalności.

2.2. Rejestracja użytkowników

1. W związku z możliwością rejestracji i założenia Konta, Użytkownicy zakładający Konto w Serwisie mogą zostać zobowiązani do podania określonych danych, takich jak imię, nazwisko, zawód, miejscowość świadczenia usług, e-maila, hasło. Administrator w ramach Serwisu może przechowywać informacje, np. dane osobowe niezbędne do umożliwienia kontaktu z Użytkownikiem, czy przesłania wiadomości.

2. Dane podane w formularzu przy zakładaniu konta są przetwarzane w celu:
a) świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą Konta oraz dostępem do pełnej funkcjonalności konta, podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, pozwalający na przetwarzanie danych niezbędnych do wykonania umowy;
b) ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi, co stanowi uzasadniony interes Administratora, a podstawą przetwarzania danych w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO,3

Dane podane przy zakładaniu konta są przetwarzane:
a) w celach związanych z obsługą konta – do czasu likwidacji konta,
b) w celach związanych z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami – do czasu przedawnienia tych roszczeń.

Podanie danych zawartych w formularzu przez Użytkownika jest dobrowolne, ale podanie danych oznaczone jako wymagane (*) jest niezbędne do założenia konta i uzyskania dostępu do wszystkich funkcjonalności Serwisu.

2.3. Odbiór wyników badań

1. Poprzez naszą Stronę możliwy jest odbiór wyników badań na obecność krwi utajonej wykonanych w ramach programu „Profilaktyka nowotworów dolnego odcinka przewodu pokarmowego realizowana przez OPEN S.A. na terenie całej Wielkopolski w latach 2024-2027”. Dostęp do wyniku badania jest możliwy po zalogowaniu, polegającym na podaniu numeru PESEL oraz unikalnego kodu otrzymanego na podany podczas oddania próbki do badania numer telefonu komórkowego. Po prawidłowym zalogowaniu pacjent uzyskuje możliwość wyświetlenia, za pomocą przeglądarki wyniku badania w postaci pliku PDF oraz pobrania tego pliku na urządzenie za pomocą przeglądarki internetowej.

2. Wyniki badań stanowią element dokumentacji medycznej pacjentów. Celem ich przetwarzania, w tym udostępniania jest udzielanie świadczeń zdrowotnych i realizacja prawa pacjentów do informacji o ich stanie zdrowia, a podstawę prawną ich przetwarzania w tym celu stanowi art. 9 ust 2 lit h RODO.

3. Wyniki badań zamieszczane są na Stronie w terminie do 4 tygodni od sporządzenia wyniku badania i przechowywane są na Stronie przez okres 1 miesiąca. Po tym czasie odbiór wyników za pośrednictwem Strony możliwy jest po uprzednim skontaktowaniu się z Administratorem.

4. Wprowadzone dane logowania oraz dane dotyczące aktywności związanej z logowaniem w celu odebrania wyników nie są rejestrowane i przechowywane przez OPEN.

2.4. Pogłębiona Ankieta genetyczna

1. Osoby, biorące udział w projekcie pn. „Profilaktyka nowotworów dolnego odcinka przewodu pokarmowego realizowana przez OPEN S.A. na terenie całej Wielkopolski w latach 2024-2027”, które wcześniej wypełniły ankietę podstawową podczas spotkania edukacyjnego w gminie lub w OPEN i otrzymały w związku z tym informację zwrotną z Onkologicznej Poradni Genetycznej OPEN, mogą za pośrednictwem Strony wypełnić pogłębioną ankietę genetyczną.

2. Podanie danych za pośrednictwem ankiety genetycznej zamieszczonej na Stronie jest dobrowolne. Pacjenci, którzy nie chcą przekazać danych do pogłębionej ankiety genetycznej za pośrednictwem Strony mogą kontaktować się z Poradnią Genetyczną OPEN w celu ustalenia innej możliwości wypełnienia ankiety.

3. Dane zbierane za pośrednictwem ankiety są przetwarzane w celu udzielanie świadczeń zdrowotnych a podstawę prawną ich przetwarzania w tym celu stanowi art. 9 ust 2 lit h RODO.

4. Dane zbierane za pośrednictwem ankiety stanowią dokumentację medyczną Pacjentów i jako takie są przetwarzane przez okres wynikający ze szczegółowych przepisów ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna przechowywana jest standardowo przez okres 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkami przewidzianymi w art. 29 ust. 1 pkt 1-4 art. w/w ustawy. Po upływie okresów, o których mowa w art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta do postępowania z dokumentacją medyczną będącą materiałem archiwalnym w rozumieniu przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217) stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 5 ust. 2 i 2b tej ustawy.

5. Dostęp do danych przekazanych za pośrednictwem pogłębionej ankiety genetycznej mają upoważnieni pracownicy Onkologicznej Poradni Genetycznej OPEN oraz Administrator strony . Dostęp do tych danych, w związku z ich przekazywaniem za pomocą strony mają także podmioty, którym Administrator powierzy ich przetwarzanie, w tym podmioty, z którymi Administrator współpracuje w zakresie obsługi systemów informatycznych, serwisów poczty elektronicznej i utrzymania Strony.

2.5. Stosowanie ciasteczek

1. Na naszej Stronie wykorzystujemy tzw. „ciasteczka” (ang. „cookies”). Są to małe pliki tekstowe, które przeglądarka internetowa umieszcza i przechowuje na komputerze Użytkownika. Ich celem jest zoptymalizowanie naszej obecności w sieci i naszej oferty.

2. Strona badaniaopen.pl wykorzystuje cookie, niezbędne do celów technicznych, wymagane do działania strony internetowej.

3. Na naszej stronie nie stosujemy cookies pochodzących od podmiotów trzecich, takich jak Facebook i Google.

4. Przeglądarki umożliwiają ograniczenie lub wyłączenie dostępu plików cookies. W przypadku korzystania z tej opcji, korzystanie z naszej Strony będzie nadal możliwe, jednak nie wszystkie funkcjonalności Strony mogą być dostępne.

5. Szczegółowe instrukcje zablokowania odbierania plików cookies można znaleźć na stronach dedykowanych poszczególnym przeglądarkom:
a) Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
b) Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
c) Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internetexplorerdelete-manage-cookies
d) Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4468242/microsoft-edge-browsingdataand-privacy-microsoft-privacy
e) Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
f) Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265

3. Dostęp do danych

Dostęp do danych związanych z aktywnością użytkowników na Stronie ma Administrator, jego upoważnieni pracownicy oraz podmioty którym Administrator powierzy ich przetwarzanie, w tym podmioty z którymi Administrator współpracuje w zakresie obsługi systemów informatycznych, serwisów poczty elektronicznej i utrzymania Strony.

Dostęp do danych z pogłębionej ankiety genetycznej mają ponadto upoważnieni pracownicy Onkologicznej Poradni Genetycznej OPEN oraz Administrator.

Administrator nie przekazuje danych pozwalających na identyfikację użytkowników do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

4. Profilowanie

Dane osobowe Użytkowników korzystających ze strony nie podlegają profilowaniu.

5. Uprawnienia Użytkownika związane z przetwarzaniem danych osobowych.

Użytkownikom przysługują następujące prawa:
a) prawo dostępu do danych osobowych oraz żądania sprostowania nieprawidłowych danych, b) w razie zakwestionowania prawidłowości przetwarzanych danych domagania się ograniczenia ich przetwarzania – na okres pozwalający na sprawdzenie prawidłowości tych danych, c) gdy dane nie będą już potrzebne w celach w jakich zostały zebrane lub były przetwarzane - żądania ich usunięcia, albo ograniczenia ich przetwarzania, d) w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora - prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych, w tym profilowania; w takim przypadku Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych chyba, że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności użytkowników lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, e) w przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie jest niezgodne z prawem, Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych lub ich usunięcia, f) Użytkownik ma prawo otrzymania danych, które zostały przekazane Administratorowi w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego; dane te użytkownik może przekazać wybranemu przez siebie administratorowi; może też, jeśli będzie to technicznie możliwe, żądać by zostały one bezpośrednio przesłane innemu administratorowi.

Powyższe uprawnienia można wykonać przesyłając wiadomość na adres osrodek@open.poznan.pl

g) w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych naruszać będzie przepisy RODO, Użytkownik może wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

6. Bezpieczeństwo danych

Przywiązujemy dużą wagę do ochrony danych osobowych Użytkowników oraz innych informacji jakie są przez nas pozyskiwane w związku z korzystaniem ze Strony. Stosujemy rozwiązania techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia integralności, dostępności i poufności danych. Dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na zakres ich obowiązków. Stosowane przez nas rozwiązania są na bieżąco monitorowane, a w razie konieczności wdrażane są dodatkowe zabezpieczenia. W przypadku powierzenia przetwarzania danych osobowych podmiotom trzecim powierzamy ich przetwarzanie wyłącznie takim podmiotom, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa Użytkowników. Powierzenie przetwarzania danych następuje na podstawie umowy.

7. Obsługa Użytkowników

Pytania lub wątpliwości odnoszące się do niniejszej Polityki prywatności oraz dotyczące przetwarzania danych osobowych można przesłać na adres poczty elektronicznej Administratora: osrodek@open.poznan.pl lub IOD: wojtys.piotr@open.poznan.pl lub na adres korespondencyjny Administratora w Poznaniu (61- 863) ul. Kazimierza Wielkiego 24/26

8. Zmiany Polityki Prywatności

Niniejszy dokument dotyczy wyłącznie korzystania ze Strony. Nie odnosi się on do stron innych dostawców usług, do których na naszej stronie mogą zostać zamieszczone odesłania. Nie ponosimy odpowiedzialności za działania innych podmiotów, nie związanych z naszą stroną. Niniejsza polityka prywatności może ulegać zmianom, stosownie do zmian dotyczących pozyskiwania i przetwarzania danych związanych z funkcjonowaniem naszych stron internetowych.
Data ostatniej zmiany: 25 lutego 2025 roku.